«آب، باد، خاک، نان» ۲ جایزه گرفت/سادگی زندگی در روستایی دورافتاده
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۰۶۰۹
به گزارش خبرنگار مهر، مستند آب، باد، خاک، نان» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری و تهیه کنندگی سمیه زراعت کار و مهدی زمانپور کیاسری در دهمین جشنواره فیلم کودکان سئول کره جنوبی جایزه خلاقیت را کسب کرد و در هجدهمین جشنواره فیلم مستند «داک اج» نیوزیلند نیز موفق به دریافت تقدیر ویژه هیات داوران فیلم کوتاه شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در بیانیه هیات داوران جشنواره کودکان سئول آمده است: «این جایزه به فیلمهایی اهدا میشود که با خلاقیت و روحیه چالشی خلق شدهاند و قالب موجود فیلمهای کودک را میشکنند.»
در بیانیه هیات داوران جشنواره «داک اج» نیوزیلند نیز که یکی از رویدادهای سینمایی مورد تایید آکادمی اسکار است آمده است: «سادگی زندگی در روستایی دورافتاده در ایران کشف شده است. با هم بودن، مراقبت و رابطه مردم عادی را با وجود سختیهای صورت گرفته تماشا میکنیم. هیات داوران مایلند داستان سرایی و کارآمد ملایمی را که این فیلمساز در این فیلم نشان میدهد قدردانی کند.»
مستند ۲۵ دقیقهای «آب، باد، خاک، نان» که تولیدش بیش از یکسال زمان برده روایتی خوش آب و رنگ و لطیف از زندگی ابوالفضل و ستایش ۲ کودک فهرجی است که در پیچ و تاب سرنوشت، زندگی متفاوتی را تجربه میکنند.
پخش بینالملل فیلم بر عهده موسسه هنر هفتم با مدیریت علیرضا شاهرخی است.
سایر عوامل «آب، باد، خاک، نان» عبارتند از نویسنده و کارگردان: مهدی زمانپور کیاسری، فیلمبردار: داوود رحمانی، حسن سیدی پریشان، مهدی زمانپور کیاسری، تدوین: محمدرضا وطن دوست، صدابردار: پیام میرتبریزیان، صداگذار: آرش قاسمی، مدیر تولید: تیمور نوربخش، تهیه کننده: سمیه زراعت کار و مهدی زمانپور کیاسری.
کد خبر 5527457 زهرا منصوریمنبع: مهر
کلیدواژه: آکادمی اسکار محمدرضا وطن دوست مهدی زمانپور کیاسری آرش قاسمی حضور هنر ایران در جهان تئاتر ایران فیلم کوتاه خانه هنرمندان ایران موسیقی ایرانی هنرمندان تئاتر جشنواره فیلم شهر حوزه هنری کارگردان تئاتر رادیو شبکه پنج سیما تماشاخانه شهرزاد نقاشی اداره کل هنرهای نمایشی بازیگر تئاتر مهدی زمانپور کیاسری هیات داوران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، انسیه شمس اللهی در سومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در بخش مستندهای مستمر با موضوع هنر و ادبیات ایرانی- اسلامی برگزیده شده است.
او با اشاره به این که در دو دوره گذشته از جشنواره پژواک هم برگزیده شده است، گفت: در دوره اول جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با مستند«ماجرای نیما» برگزیده شدم. این مستند درباره شعر نو بود و اینکه با گذشت صد سال از آمدن این قالب چه میزان بین مردم جا افتاده است و... علاوه بر این، با عنوان برنامه «قهرمانان نمی میرند» که به مناسبت هفته دفاع مقدس تهیه شده بود، برگزیده شده ام. این برنامه روایتگر شهادت هفت تن از شخصیت های مهم دفاع مقدس بود.
وی با اشاره به دلایل برگزیده شدن اثرش در جشنواره افزود: در این دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با عنوان اثر«موسیقی کبیر» که درباره اصالت موسیقی شرقی است، برگزیده شده ام. به نظرم سوژه انتخابی من یکی از دلایلی بود که باعث شد این اثر برگزیده شود. گرچه سوژه نو نیست، اما سعی کردم از زاویه ای تازه به این موضوع بپردازم. به نظرم پرداخت خلاقانه بسیار حائز اهمیت است و باعث دیده و شنیده شدن اثرم شده است. در فرم و نحوه ساخت برنامه هم تلاش کردم که از ریتم خوبی برخوردار باشد.
شمس اللهی، با تاکید به انتخاب سوژه نو در ساخت مستند عنوان کرد: در تهیه برنامه هایم همیشه تلاش می کنم که سوژه برای شنوندگان نو باشد، حتی اگر سوژه جدید نباشد به این موضوع که زاویه دید نویی داشته باشد، متمرکز می شوم و بیشتر به دنبال بخش هایی هستم که کمتر درباره آن صحبت شده و به آن پرداخته شده است. برای من بسیار اهمیت دارد که زاویه دید برای شنونده جالب، جذاب و سرگرم کننده باشد. بنابراین از تکرار پرهیز می کنم. ضمن اینکه به شدت به ریتم برنامه توجه می کنم. البته روایت هم خیلی مهم است.